Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Research shows that the ability to "read others" or to make sense of the signs and symbols evident in human communication has an influence on children's self-conceptions and their social interactions in childhood and adolescence. Given that psychological explanations play a key role in teaching and learning, further research is required, particularly on adolescents within the school context. This book investigates which aspects of these discourse experiences foster the growth of understanding of spirit, emotion, and mind in adolescence. Accordingly, from a co-relational approach to the development of understanding mind and education, this book builds on past and current research by investigating the social and emotional antecedents and consequences of psychological understanding in early adolescence. Specifically, this book explores the question: How do adolescents use their ability to understand other minds to navigate their relationships with themselves and their peers within the culture of ambiguity? To address this question, this book critically examines research on adolescents’ ability to understand mind, emotion, and spirit, and how they use this ability to help them navigate their relationships within the school setting. This book might appeal to a variety of educators and researchers, ranging from early childhood educators/researchers to university professors specializing in socioemotional and spiritual/moral worlds of adolescents. Sandra Leanne Bosacki completed her PhD in Education at the Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto, Canada. Currently an Associate Professor in the Graduate and Undergraduate Department of Education at Brock University, St. Catharines, Ontario, Canada, she teaches graduate courses in Developmental Educational Psychology and Educational Research. Her teaching and research interests include sociocognitive, emotional, moral, and spiritual development within diverse cultural and educational contexts. She is a contributing associate editor of the International Journal of Children’s Spirituality and is the author books The Culture of Classroom Silence and the Emotional Lives of Children (2005; 2008, Peter Lang). She has published research papers in the Journal of Educational Psychology, the Journal of Early Adolescence, Social Development, and Gender Roles: A Journal of Research. She currently resides in Hamilton, Ontario, Canada.
Educational psychology --- pedagogische psychologie --- adolescenten --- Educational psychology. --- Education—Psychology. --- Educational Psychology. --- Education --- Psychology --- Interpersonal relations in adolescence. --- Self in adolescence. --- Adolescent psychology
Choose an application
Aandachtig luisteren, spiegelen en vragen stellen: 3 onontbeerlijke componenten van een coachtraject. Maar daarmee ben je er nog niet. Met dit boek krijgt het coachtraject een geheel nieuwe dimensie en wordt het al net zo divers als de leerstijlen en leervragen die je als manager, docent of coach kunt tegenkomen. De auteurs reiken je daartoe 60 pakkende werkvormen en 60 verhelderende opdrachten aan die de coachpraktijk van zowel de onervaren als de ervaren coach naar een hoger plan zullen tillen
Teacher education. Teacher's profession --- Personnel management --- Mass communications --- Personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Coaching --- Werkvormen --- Training --- E-books --- 658.3 --- Coaching Coaching --- 650 --- AA / International- internationaal --- coaching --- werkvormen --- 366.41 --- Coachen --- arbeid, motivatie --- human resources management --- managementvaardigheden --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Coaching ; management --- Leiderschap --- Werkvorm
Choose an application
Meer dan ooit bestaat er op het ogenblik belangstelling voor de vraagstukken die samenhangen met werken en leren, in het bijzonder nu niemand meer de koers in de richting van een kenniseconomie betwist: het nieuwe werken bestaat niet zonder leren. De aandacht voor het leren op en rond de werkplek is alleen maar toegenomen, waarbij we duidelijke accenten zien rond netwerken, talentontwikkeling en zelfsturing in de professionele ontwikkeling. De redactie van dit Handboek heeft het vakgebied anno 2011 in kaart gebracht, met de bijdragen van een groot aantal prominente auteurs uit het Nederlandse taalgebied. Het oorspronkelijke Handboek uit 2001 is nu volledig herzien en uitgebreid tot 30 hoofdstukken waaraan in totaal 43 auteurs hun medewerking hebben verleend. Het Handboek bestaat uit drie delen van elk 10 hoofdstukken. - Deel I: Perspectieven op leren, werken en ontwikkelen - Deel II: Vormgeven van de leeromgeving - Deel III Ondersteunen van het lerenBron : http://www.bol.com
Labour economics --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Organization theory --- Talentontwikkeling --- Personeelsmanagement --- Leren --- Professionalisering --- Zelfsturing --- Lerende organisaties --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Apprentissage Leerproces --- Réseaux Netwerken --- e-learning e-learning --- Jeux Spelen --- human resources management --- personeelsbeleid --- competenties --- 658.3 --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Lerende organisatie
Choose an application
What is Violent Communication? If "violent" means acting in ways that result in hurt or harm, then much of how we communicate--judging others, bullying, having racial bias, blaming, finger pointing, discriminating, speaking without listening, criticizing others or ourselves, name-calling, reacting when angry, using political rhetoric, being defensive or judging who's "good/bad" or what's "right/wrong" with people--could indeed be called "violent communication." What is Nonviolent Communication? Nonviolent Communication is the integration of four things: - Consciousness: a set of principles that support living a life of compassion, collaboration, courage, and authenticity - Language: understanding how words contribute to connection or distance - Communication: knowing how to ask for what we want, how to hear others even in disagreement, and how to move toward solutions that work for all - Means of influence: sharing "power with others" rather than using "power over others" Nonviolent Communication serves our desire to do three things: - Increase our ability to live with choice, meaning, and connection - Connect empathically with self and others to have more satisfying relationships - Sharing of resources so everyone is able to benefit
Communicatie --- Interpersonal communication. --- Interpersonal relations. --- Nonviolence. --- Social psychology --- Mass communications --- interpersonele communicatie --- intermenselijke relaties --- psychologie --- Interpersonal communication --- Interpersonal relations --- Nonviolence --- 241.65*1 --- 159.923.33*1 --- 159.923.33*1 Communicatie. Relatie --- Communicatie. Relatie --- 241.65*1 Theologische ethiek: communicatieve en distributieve rechtvaardigheid --- Theologische ethiek: communicatieve en distributieve rechtvaardigheid --- Non-violence --- Government, Resistance to --- Pacifism --- Human relations --- Interpersonal relationships --- Personal relations --- Relations, Interpersonal --- Relationships, Interpersonal --- Social behavior --- Object relations (Psychoanalysis) --- Communication --- Communicatie.
Choose an application
05 --- Human Resource Management (HRM) --- HRM --- personeelsbeleid --- tijdschriften --- Personeelsbeleid --- Sociaal werk --- HW_HRM --- Arbeidsrecht --- arbeidsverhoudingen, collectieve --- arbeidsverhoudingen, individuele --- personeelsbeleid, methoden --- Sociaal recht --- Vlaanderen --- 05 <493> --- 658.3 --- 098 Bedrijfskunde --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 05 <493> Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- Tijdschriften. Periodieken. Serials--België --- periodieken - tijdschriften --- 331.15 --- 331.1 --- 658.31 --- 493.8 --- 367.2 --- Human Resource Management. --- Personeelsbeleid. --- Business policy --- Personnel management --- Business management --- management --- HRM (human resource management) --- HR management --- Organisatie & Management --- Sociale wetenschappen
Choose an application
Het boek 'Sociale netwerken' is zowel voor de student als voor de professional bestemd, die aan de hand van probleemstellingen, theorieën en onderzoek met dit onderwerp kennis wil maken. Deel 1 gaat over de ontwikkeling en gangbare theorieën in netwerkonderzoek en de verklaring voor netwerkeffecten. Deel 2 belicht verschillende populaire onderzoeksterreinen. Als laatste onderdeel leert u netwerkgegevens verzamelen.
Qualitative methods in social research --- Social psychology --- Sociale netwerken --- Social networks. --- 316.472.4 --- Networking, Social --- Networks, Social --- Social networking --- Social support systems --- Support systems, Social --- Interpersonal relations --- Cliques (Sociology) --- Microblogs --- sociale netwerken --- PXL-Social Work 2015 --- communicatie --- netwerkorganisaties --- netwerkonderzoek --- Social networks
Choose an application
Keirse doet in dit boek een opvallende oproep om de verregaande fragmentatie in onze maatschappij een halt toe te roepen. Hij pleit voor een radicaal nieuwe manier van kijken, een manier die de waarde en waardigheid van mensen centraal stelt. Want pas als we dat doen, kunnen we waarachtig met elkaar omgaan. En dat is misschien wel de echte uitdaging als je zorg wilt dragen voor anderen, in je gezin en je familie, in de opvoeding en in het onderwijs, in de gezondheidszorg en in de zorgverlening, of als leidinggevende in een organisatie. Onze maatschappij staat steeds meer in het teken van winst. Technologische vernieuwingen zorgen voor meer efficiëntie, werknemers heten tegenwoordig 'full-time equivalents' en in de zorgsector worden mensen al te vaak herleid tot 'patiënten'. Maar door het opsplitsen van taken en verantwoordelijkheden heeft niemand nog zicht op het volledige plaatje, en voelen steeds meer mensen zich onbegrepen.
Philosophical anthropology --- filosofie --- Christian pastoral theology --- mensbeelden --- intermenselijke relaties --- spiritualiteit --- psychologie --- Interpersonal relations --- Psychological aspects --- PXL-Social Work 2015 --- PXL-Healthcare 2015 --- sociale psychologie --- mens en maatschappij --- Mensbeeld --- Relaties --- Psychologie --- Zorg --- gezondheidszorg --- zorg --- C5 --- beeldvorming --- mensbeeld (x) --- #GGSB: Pastoraal --- #GGSB: Pastoraal gesprek - begeleiding --- #gsdb10 --- Maatschappelijke organisaties en maatschappelijk leven --- Maatschappelijk welzijn --- Relaties ; psychologie --- Relatie --- Man --- Volwassene --- Pastoraal --- Pastoraal gesprek - begeleiding
Choose an application
Opvoeding --- Relatie ouders-kinderen --- Theraplay --- Parent and child. --- Attachment behavior in children. --- Play therapy. --- Play --- Child psychotherapy --- Recreational therapy --- Child psychology --- Emotions in children --- Parent and child --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Interpersonal relations --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Therapeutic use
Choose an application
Een vernieuwende en verhelderende kijk op relaties, met praktische tips en adviezenNa de eerste verliefdheid ontstaat in veel relaties een 'machtsstrijd': je gaat je ergeren aan kleine kantjes, je bent bang te veel van jezelf te moeten opgeven, er ontstaat een bepaalde sleur... Maar hoe vermijd je dat die strijd het einde van je relatie betekent? Aan de hand van praktijkvoorbeelden legt Rika Ponnet de dieperliggende oorzaak van relatieproblemen bloot en toont ze hoe hechtingsstijlen vaak aan de basis liggen. Waarom trekken tegenpolen elkaar aan, maar stoten ze vaak na een tijdje ook weer af? Waarom kiezen veel mensen telkens weer voor een 'foute' partner? En waarom is ruzie en strijd vaak een verborgen kreet om meer intimiteit?https://www.lannoo.be/nl/blijf-bij-mij
gezin --- seksuologie --- Sexology --- intermenselijke relaties --- Intimacy (Psychology) --- Intimiteit (Psychologie) --- Intimité (Psychologie) --- Man-vrouwrelatie --- Relaties ; psychologie --- 615.851 --- 253:392.3 --- relaties --- intimiteit --- 607.43 --- relatieproblemen --- partnerrelaties --- Relatie / relatievorming --- Psychotherapie. Pschychoanalyse als therapie --- Pastoraal in gezin en familie. Pastoraal bij echtscheiding --- Relatietherapie --- Relaties --- psychologie --- psychologie. --- 253:392.3 Pastoraal in gezin en familie. Pastoraal bij echtscheiding --- Psychologie. --- Interpersonal relations --- Psychological aspects --- Psychologie --- #gsdbP --- Liefde --- Verliefdheid --- Hechtingsproblemen --- Hechting --- Verlatingsangst --- Emotionele ontwikkeling --- Partnerkeuze --- Relatie man - vrouw --- Verbondenheid --- Relatie --- Hechtingsprobleem --- Hechting (psychologie) --- Man --- Volwassene
Choose an application
The book brings together an overview of standard concepts in cooperative game theory with applications to the analysis of social networks and hierarchical authority organizations. The standard concepts covered include the multi-linear extension, the Core, the Shapley value, and the cooperative potential. Also discussed are the Core for a restricted collection of formable coalitions, various Core covers, the Myerson value, value-based potentials, and share potentials. Within the context of social networks this book discusses the measurement of centrality and power as well as allocation rules such as the Myerson value and hierarchical allocation rules. For hierarchical organizations, two basic approaches to the exercise of authority are explored; for each approach the allocation of the generated output is developed. Each chapter is accompanied by a problem section, allowing this book to be used as a textbook for an advanced graduate course on game theory.
Economics/Management Science. --- Game Theory/Mathematical Methods. --- Game Theory, Economics, Social and Behav. Sciences. --- Economic Theory. --- Operations Research/Decision Theory. --- Economics. --- Mathematics. --- Economics, Mathematical. --- Economie politique --- Mathématiques --- Mathématiques économiques --- Game theory --- Social networks --- Organizational behavior --- 519.3 --- Behavior in organizations --- Management --- Organization --- Psychology, Industrial --- Social psychology --- Networking, Social --- Networks, Social --- Social networking --- Social support systems --- Support systems, Social --- Interpersonal relations --- Cliques (Sociology) --- Microblogs --- Games, Theory of --- Theory of games --- Mathematical models --- Mathematics
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|