Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Culture of ambiguity
Author:
ISBN: 9789460916243 9460916244 9460916228 9789460916229 9460916236 9789460916236 9789460916229 9789460916236 9786613709561 128079917X Year: 2012 Publisher: Rotterdam Boston SensePublishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Research shows that the ability to "read others" or to make sense of the signs and symbols evident in human communication has an influence on children's self-conceptions and their social interactions in childhood and adolescence. Given that psychological explanations play a key role in teaching and learning, further research is required, particularly on adolescents within the school context. This book investigates which aspects of these discourse experiences foster the growth of understanding of spirit, emotion, and mind in adolescence. Accordingly, from a co-relational approach to the development of understanding mind and education, this book builds on past and current research by investigating the social and emotional antecedents and consequences of psychological understanding in early adolescence. Specifically, this book explores the question: How do adolescents use their ability to understand other minds to navigate their relationships with themselves and their peers within the culture of ambiguity? To address this question, this book critically examines research on adolescents’ ability to understand mind, emotion, and spirit, and how they use this ability to help them navigate their relationships within the school setting. This book might appeal to a variety of educators and researchers, ranging from early childhood educators/researchers to university professors specializing in socioemotional and spiritual/moral worlds of adolescents. Sandra Leanne Bosacki completed her PhD in Education at the Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto, Canada. Currently an Associate Professor in the Graduate and Undergraduate Department of Education at Brock University, St. Catharines, Ontario, Canada, she teaches graduate courses in Developmental Educational Psychology and Educational Research. Her teaching and research interests include sociocognitive, emotional, moral, and spiritual development within diverse cultural and educational contexts. She is a contributing associate editor of the International Journal of Children’s Spirituality and is the author books The Culture of Classroom Silence and the Emotional Lives of Children (2005; 2008, Peter Lang). She has published research papers in the Journal of Educational Psychology, the Journal of Early Adolescence, Social Development, and Gender Roles: A Journal of Research. She currently resides in Hamilton, Ontario, Canada.


Book
Het groot coachboek : inspiratieboek voor iedereen die coacht : 60 werkvormen en 60 opdrachten
Authors: ---
ISBN: 9789052618364 Year: 2011 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aandachtig luisteren, spiegelen en vragen stellen: 3 onontbeerlijke componenten van een coachtraject. Maar daarmee ben je er nog niet. Met dit boek krijgt het coachtraject een geheel nieuwe dimensie en wordt het al net zo divers als de leerstijlen en leervragen die je als manager, docent of coach kunt tegenkomen. De auteurs reiken je daartoe 60 pakkende werkvormen en 60 verhelderende opdrachten aan die de coachpraktijk van zowel de onervaren als de ervaren coach naar een hoger plan zullen tillen


Book
Human Resource Development : organiseren van het leren
Authors: ---
ISBN: 9789031385645 9789031385652 Year: 2011 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer dan ooit bestaat er op het ogenblik belangstelling voor de vraagstukken die samenhangen met werken en leren, in het bijzonder nu niemand meer de koers in de richting van een kenniseconomie betwist: het nieuwe werken bestaat niet zonder leren. De aandacht voor het leren op en rond de werkplek is alleen maar toegenomen, waarbij we duidelijke accenten zien rond netwerken, talentontwikkeling en zelfsturing in de professionele ontwikkeling. De redactie van dit Handboek heeft het vakgebied anno 2011 in kaart gebracht, met de bijdragen van een groot aantal prominente auteurs uit het Nederlandse taalgebied. Het oorspronkelijke Handboek uit 2001 is nu volledig herzien en uitgebreid tot 30 hoofdstukken waaraan in totaal 43 auteurs hun medewerking hebben verleend. Het Handboek bestaat uit drie delen van elk 10 hoofdstukken. - Deel I: Perspectieven op leren, werken en ontwikkelen - Deel II: Vormgeven van de leeromgeving - Deel III Ondersteunen van het lerenBron : http://www.bol.com


Book
Nonviolent communication : a language of life
Author:
ISBN: 9781892005281 Year: 2015 Publisher: Encinitas (Cal.) : PuddleDancer Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What is Violent Communication? If "violent" means acting in ways that result in hurt or harm, then much of how we communicate--judging others, bullying, having racial bias, blaming, finger pointing, discriminating, speaking without listening, criticizing others or ourselves, name-calling, reacting when angry, using political rhetoric, being defensive or judging who's "good/bad" or what's "right/wrong" with people--could indeed be called "violent communication." What is Nonviolent Communication? Nonviolent Communication is the integration of four things: - Consciousness: a set of principles that support living a life of compassion, collaboration, courage, and authenticity - Language: understanding how words contribute to connection or distance - Communication: knowing how to ask for what we want, how to hear others even in disagreement, and how to move toward solutions that work for all - Means of influence: sharing "power with others" rather than using "power over others" Nonviolent Communication serves our desire to do three things: - Increase our ability to live with choice, meaning, and connection - Connect empathically with self and others to have more satisfying relationships - Sharing of resources so everyone is able to benefit


Book
Sociale netwerken : vragen, antwoorden en onderzoek.
Authors: --- ---
ISBN: 9789001809959 Year: 2013 Publisher: Groningen Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het boek 'Sociale netwerken' is zowel voor de student als voor de professional bestemd, die aan de hand van probleemstellingen, theorieën en onderzoek met dit onderwerp kennis wil maken. Deel 1 gaat over de ontwikkeling en gangbare theorieën in netwerkonderzoek en de verklaring voor netwerkeffecten. Deel 2 belicht verschillende populaire onderzoeksterreinen. Als laatste onderdeel leert u netwerkgegevens verzamelen.


Book
Zie de mens : pleidooi om anders naar elkaar te kijken
Author:
ISBN: 9789401417907 Year: 2014 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keirse doet in dit boek een opvallende oproep om de verregaande fragmentatie in onze maatschappij een halt toe te roepen. Hij pleit voor een radicaal nieuwe manier van kijken, een manier die de waarde en waardigheid van mensen centraal stelt. Want pas als we dat doen, kunnen we waarachtig met elkaar omgaan. En dat is misschien wel de echte uitdaging als je zorg wilt dragen voor anderen, in je gezin en je familie, in de opvoeding en in het onderwijs, in de gezondheidszorg en in de zorgverlening, of als leidinggevende in een organisatie. Onze maatschappij staat steeds meer in het teken van winst. Technologische vernieuwingen zorgen voor meer efficiëntie, werknemers heten tegenwoordig 'full-time equivalents' en in de zorgsector worden mensen al te vaak herleid tot 'patiënten'. Maar door het opsplitsen van taken en verantwoordelijkheden heeft niemand nog zicht op het volledige plaatje, en voelen steeds meer mensen zich onbegrepen.


Book
Parenting with Theraplay
Authors: ---
ISBN: 1784504890 9781784504892 9781785922091 1785922092 Year: 2017 Publisher: London Philadelphia


Book
Blijf bij mij : hoe we in relaties strijden voor macht en intimiteit
Author:
ISBN: 9789020999785 Year: 2012 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een vernieuwende en verhelderende kijk op relaties, met praktische tips en adviezenNa de eerste verliefdheid ontstaat in veel relaties een 'machtsstrijd': je gaat je ergeren aan kleine kantjes, je bent bang te veel van jezelf te moeten opgeven, er ontstaat een bepaalde sleur... Maar hoe vermijd je dat die strijd het einde van je relatie betekent? Aan de hand van praktijkvoorbeelden legt Rika Ponnet de dieperliggende oorzaak van relatieproblemen bloot en toont ze hoe hechtingsstijlen vaak aan de basis liggen. Waarom trekken tegenpolen elkaar aan, maar stoten ze vaak na een tijdje ook weer af? Waarom kiezen veel mensen telkens weer voor een 'foute' partner? En waarom is ruzie en strijd vaak een verborgen kreet om meer intimiteit?https://www.lannoo.be/nl/blijf-bij-mij


Book
The cooperative game theory of networks and hierarchies
Authors: ---
ISBN: 9783642052811 9783642052828 3642052819 Year: 2010 Volume: 44 Publisher: Dordrecht New York Springer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The book brings together an overview of standard concepts in cooperative game theory with applications to the analysis of social networks and hierarchical authority organizations. The standard concepts covered include the multi-linear extension, the Core, the Shapley value, and the cooperative potential. Also discussed are the Core for a restricted collection of formable coalitions, various Core covers, the Myerson value, value-based potentials, and share potentials. Within the context of social networks this book discusses the measurement of centrality and power as well as allocation rules such as the Myerson value and hierarchical allocation rules. For hierarchical organizations, two basic approaches to the exercise of authority are explored; for each approach the allocation of the generated output is developed. Each chapter is accompanied by a problem section, allowing this book to be used as a textbook for an advanced graduate course on game theory.

Listing 1 - 10 of 16 << page
of 2
>>
Sort by